NIEUWS
De consultants van de Groep zijn Dataspecialisten die de beste praktijken toepassen, ongeacht de technologie.
Het Managed Solutions-partnerschap – sleutel tot succes
Het Managed Solutions-partnerschap – sleutel tot succes
Gedacht leiderschap van de PBT Group
Het is geen geheim dat het huidige economische klimaat enigszins gespannen is. Als gevolg hiervan voelen bedrijven, ongeacht hun grootte, druk vanuit alle hoeken naarmate de economische omstandigheden verkrappen, en daarmee worden processen en strategieën geschud om ervoor te zorgen dat ze relevant blijven en een duidelijke concurrentiedifferentiator bieden.
Naarmate de digitale transformatie vordert, wordt technologie vaak beschouwd als de sleutel tot het stimuleren van positieve zakelijke veranderingen en duurzaamheid, gezien de vele kansen die technologie voor bedrijven kan bieden. Dit is aantrekkelijk, en vooral tijdens moeilijkere economische markten, wanneer bedrijven kansen moeten benutten – en snel – om erdoor te komen.
Er heerst echter de consensus dat investeringen in technologie geen eenvoudige taak zijn en in veel gevallen niet relatief kosteneffectief.
Voer beheerde oplossingen in. Bij het overwegen van investeringen in IT-infrastructuur, ziet de omgeving met beheerde oplossingen een sterke groei – die door het bedrijfsleven wordt gebruikt als een middel om het bedrijf in staat te stellen te investeren in technologische producten, diensten en platforms, wanneer en wanneer dat nodig is om aan hun groeibehoeften te voldoen. Uit onderzoek blijkt zelfs dat de wereldwijde managed services-markt in 2018 werd gewaardeerd op $ 166,8 miljard, en dat deze tegen 2024 naar verwachting $ 319,5 miljard zal bedragen.
De voordelen
Door IT beheerde oplossingen en serviceplatforms krijgen steeds meer aandacht vanwege de voordelen die kunnen worden geoogst, waaronder:
• Kosten – de levering van door IT beheerde services kan die op IT gebaseerde services leveren die nodig zijn tegen meer concurrerende kosten
• Toegang tot experts – de diensten kunnen efficiënter worden geleverd door een aanbieder van beheerde oplossingen in vergelijking met wat een bedrijf intern kan bereiken zonder aanzienlijke opschaling van talent en vaardigheden, wat weer verband houdt met de kosten
• Schaalbaarheid – er kan meer flexibiliteit worden geboden in de aard van de services ten opzichte van wat een bedrijf intern kan bereiken, en het kunnen opschalen en verkleinen naar behoefte
De opmerkelijke verschuivingen
Dezelfde voordelen en principes die van toepassing zijn op de IT-infrastructuur, in de huidige omgeving, zijn ook van toepassing op de professionele ruimte voor beheerde oplossingen. We merken echter een aanzienlijke verschuiving in het aanbieden van dergelijke oplossingen – in die zin dat bedrijven het zich niet langer kunnen veroorloven om een professioneel gebaseerd project voor beheerde oplossingen te implementeren dat 3 tot 4 jaar zou duren om te worden voltooid en een rendement op investering (ROI) zou opleveren. Omdat het bereiken van een duidelijk concurrentievoordeel een cruciaal doel is, worden projecten voor beheerde oplossingen korter, waarbij het bedrijf de resultaten binnen hetzelfde boekjaar moet zien.
Bovendien zijn bedrijven, gezien de druk waarmee ze worden geconfronteerd, nu ook op zoek naar meer flexibiliteit en flexibiliteit in de manier waarop ze hun IT-diensten leveren en hoe ze hun activiteiten runnen. Dit heeft tot gevolg dat de ondersteunende functie van beheerde oplossingen is geëvolueerd – en over alle gebieden van de beheerde servicestroom.
Beheerde oplossingen en serviceplatforms kunnen niet langer alleen worden gezien of gebruikt als een ondersteunende rol – het gaat niet langer alleen om een aanbieder die een bedrijf binnengaat en een bestaand platform en een bestaande oplossing ondersteunt – dit is gewoon niet duurzaam. De vraag is tegenwoordig veel sterker.
Met de noodzaak om het platform of de oplossing te laten groeien, erop te ontwikkelen en ervoor te zorgen dat het gelijke tred houdt met wat het bedrijf ervan vraagt ter ondersteuning van de algemene bedrijfsdoelstelling en -doelstelling, moet de beheerde oplossingsfunctie worden gezien als een partnerschap, om er een consistent succes van te maken. Met dit in gedachten moet een bedrijf dat zich wendt tot beheerde oplossingen of diensten als middel om te investeren in technologietrends, dit doen door zorgvuldig de juiste partner te selecteren en ermee samen te werken.
En de juiste partner is er een die echt de bedrijfsflexibiliteit kan bieden en in staat is om aan de behoeften van het bedrijf te voldoen en deze te ondersteunen – dat het bedrijf zich kan concentreren op het sneller reageren op hun markt en meer te bereiken op het gebied van groei dan alleen in de buurt zijn houd de lichten aan.
De cruciale rol die datakwaliteit speelt bij analyses
Een snelle, digitaal gedreven wereld die wordt gekenmerkt door een consistente technologische evolutie en verandering, is zeker een opwindende ruimte voor bedrijven om in te opereren. Digitaal biedt volop kansen die ooit onmogelijk waren voor te stellen, maar nu het ontdekken waard zijn – niet alleen om een concurrentievoordeel te behalen, maar ook voor hernieuwde bedrijfsgroei en een plausibele strategie.
En degenen die betrokken zijn bij de dataruimte hebben het voorrecht en de opwinding om midden in al deze digitale actie te staan. Naarmate digitaal evolueert, groeit de honger naar gegevens naarmate bedrijven proberen de waarde ervan te gebruiken als een aanwinst voor strategische groei.
Een manier om dit te bereiken, is door uw “betrouwbare” gegevens te gebruiken door te investeren in gegevensanalyse. Naar mijn mening is de rol die data-analyse speelt in de bedrijfsstrategie enigszins duidelijk. Onderzoek voorspelt zelfs dat de wereldwijde markt voor data-analyse tot 2023 een CAGR van 30,8 procent zal behalen, en tegen het einde van de periode een marktwaarde van $ 77,64 miljard zal bereiken.
Het effectief analyseren van gegevens kan inzichten opleveren die het bedrijf voorheen niet had. Dergelijke inzichten kunnen van cruciaal belang zijn voor de toekomstige planning, belangrijke beslissingen en algemene duurzaamheid en succes van een bedrijf. Als zodanig ondersteunen inzichten een bedrijf om strategische verbeteringen aan te brengen, en om klanten beter te begrijpen en daarom te targeten, wat resulteert in verbeterde algehele output en waarschijnlijk hogere retentiepercentages. Dit zijn allemaal goede dingen die we nu weten en die we met verschillende mate van volwassenheid hebben toegepast in onze dagelijkse zakelijke activiteiten. De uitdaging blijft echter om te profiteren van de gedane investeringen.
Hoewel er een verscheidenheid aan bedrijfsprocessen, analysemodellen, governance en andere factoren is die bijdragen aan de waarde van data-analyse, ligt de sleutel tot het behalen van dergelijke voordelen niet alleen in de analyse, maar ook in de kwaliteit van de gegevens die worden geanalyseerd. Bedrijven moeten begrijpen dat de impact van datakwaliteit op het succes van analyses cruciaal is. Als de integriteit van de gebruikte gegevens twijfelachtig is, is het eindresultaat mogelijk niet gericht op het juiste resultaat, wat een negatieve invloed kan hebben op de geloofwaardigheid van de analyses binnen de organisatie en de klantrelatie in gevaar kan brengen. In het geval van klantanalyses is het redelijk om te zeggen dat geen enkele klant vandaag benaderd wil worden over een mogelijk aanbod dat niet voldoet aan een huidige behoefte, of erger nog, over een aanbod van dezelfde aanbieder waar ze dat aanbod al van hebben. En hoewel de gegevens in sommige gevallen niet altijd perfect nauwkeurig zijn, zijn er enkele belangrijke aspecten waarmee rekening moet worden gehouden om een degelijke gegevenskwaliteit te garanderen voor analysedoeleinden en om de juiste op waarden gebaseerde resultaten te bereiken.
De basis voor zakelijke gegevens
Gegevens kunnen vanuit veel verschillende bronnen en in verschillende structuren een bedrijf binnenkomen. Gezien dit en het feit dat niet alle gegevens van goede kwaliteit zijn, moet een bedrijf een solide gegevensgerichte basis hebben, met de juiste technologische infrastructuur, die de goede gegevens effectief kan sorteren, beheren en opslaan met het oog op analyse . Een sterke gegevensbasis zorgt er ook voor dat aspecten als gegevensbeheer en -beveiliging, gerelateerd aan gegevens, worden aangepakt ter ondersteuning van het bereiken van een kwaliteitsgegevensstatus.
Tools voor gegevenskwaliteit en laadproces
Er zijn een aantal tools binnen het datakwaliteitskader die onderdeel kunnen uitmaken van een datastrategie, die bedrijven kunnen gebruiken om de kwaliteit van de data te beoordelen, en of deze inderdaad up-to-date en van goede waarde zijn. Een overweging die hier echter moet worden aangepakt, is het gegevenslaadproces: de tijd die nodig is om de gegevens van de bron te laden tot het punt waarop ze worden aangeboden voor analysedoeleinden. Datakwaliteitstools zijn slechts zo effectief als de acties die uit de detecties voortkomen. De datakwaliteitstool lost in de meeste gevallen geen gegevenslatentie of laadproblemen op, maar identificeert deze voor de relevante belanghebbenden.
Om dit risico voor de gegevenskwaliteit te verkleinen, moeten bedrijven ervoor zorgen dat er monitoring en tracking plaatsvindt op alle verschillende niveaus van de gegevens, door het hele ecosysteem heen, en totdat de gegevens in de tools voor gegevenskwaliteit worden geladen. Dit zorgt ervoor dat de analyses die uit de gegevens komen, effectief en waardevol zijn. Als er hiaten in de gegevens zijn, worden deze binnen dit proces geïdentificeerd en worden de gegevens teruggestuurd of verwijderd, zodat de uiteindelijk gebruikte gegevens van goede kwaliteit zijn en de analyse daarom alomvattend is.
Tijdsbestekken
Met de kansen die analyses kunnen bieden, is het natuurlijk vaak urgent om ervoor te zorgen dat de analyses binnen een snel tijdsbestek plaatsvinden. Als er een kloof is tussen de tijd dat de gegevens in het systeem worden geladen en het tijdsbestek dat het bedrijf nodig heeft om de analyses uit te voeren, en als de analyse moet beginnen om aan de bedrijfsbehoeften te voldoen, bestaat het risico dat de analyse plaatsvindt op gegevens die nog niet helemaal gereed, of op data niet volledig compleet. Om dit te voorkomen, moet een bedrijf ervoor zorgen dat de gegevenstermijnen aanwezig zijn en in overeenstemming zijn met de verschillende zakelijke vereisten en doelstellingen.
Als voorbehoud moet worden opgemerkt dat de bovenstaande suggesties verwijzen naar analysestrategieën en builds die rekening houden met grotere gegevenssets, zoals bijvoorbeeld voorspellende analyses, en niet verwijzen naar op gebeurtenissen gebaseerde analyses, waar historische gegevenskwaliteit misschien niet zo belangrijk is.
Met dat in gedachten en hoewel zeker elk bedrijf waarde kan en zal vinden en voordeel zal halen uit data-analyse, is het belangrijk dat analyses plaatsvinden op gegevens die van goede kwaliteit zijn, om haalbare en waardegedreven resultaten te garanderen. Investeren in analyses zonder te investeren in datakwaliteit is zinloos en levert niet het gewenste rendement op dat het bedrijf met een dergelijke aanpak wil behalen. Door de bovengenoemde aspecten en suggesties in overweging te nemen, wordt een strategie voor gegevensanalyse die echte waarde voor het bedrijf oplevert, beter ondersteund.
Het dataspel verandert
Bron: ITWeb
Waarom u dataspecialisten in dienst moet hebben
BI moet de klant centraal stellen
Ook al zijn bedrijven misschien afgestompt door het concept ‘klant is koning’, de waarheid is dat de klantervaring in het digitale landschap fundamenteel blijft voor concurrentiedifferentiatie.
Opkomende trends: continue intelligentie
Andreas Bartsch, hoofd servicelevering bij PBT Group Continue intelligentie (CI) biedt organisaties in verschillende bedrijfstakken een effectievere manier om data-analyse uit te voeren. Door dit op grotere schaal, met hogere volumes en in bijna realtime te kunnen...
De opkomst van DataOps
Andreas Bartsch, hoofd servicelevering bij PBT Group Ook al is er de afgelopen jaren over gesproken, DataOps is pas echt in een stroomversnelling gekomen in de afgelopen 18 maanden of zo. En hoewel de maturiteit hiervan nog laag...
De opkomst van data science, ITWeb
Beslissingsinformatie integreren in datapraktijken
Andreas Bartsch, hoofd servicelevering bij PBT Group Als onderdeel van de lopende serie onderzoeken Gartner's 'Top 10 trends in data en analyse voor 2020' , deze maand ligt de focus op beslissingsintelligentie....